THEEMERKEN & JUBILEA Axxent Masters in Tea viert 10-jarig bestaan

 

10 jaar geleden hadden ze een droom. De ‘saaie’ thee wereld veranderen en frisse innovatieve thee concepten introduceren. Ze wilden af van het traditionele sopzakje en de typisch Nederlandse 1-2-3-thee cultuur. Gisteren, dinsdag 27 september 2016, heften Arnoud Francken en Marcel Vogel, oprichters van Axxent Masters in Tea (http://www.masters-in-tea.com/), het glas en kijken ze terug op 10 mooie en enerverende jaren.

Dat ze na al die jaren nog steeds succesvol zijn, blijkt wel uit de stevige positie die ze inmiddels met hun theebedrijf innemen. Voorzichtig schalen ze zich zelf in als de nummer 4 van Nederland, met klanten in meer dan 25 landen.

Vrij snel na de start op 27 september 2006 kwam de introductie van T’amore®, tea with a little spoon. Een vernieuwend concept dat nog altijd verkrijgbaar is bij de betere grand cafés, hotels en restaurants. Ook Julia’s op NS stations serveert deze ‘liefdevolle thee’. Niet lang daarna volgden vele andere creatieve concepten, waarbij prima kwaliteiten, betaalbare prijzen, beleving en een aantrekkelijke verpakking centraal staan.  

Het ligt voor de hand bij een bedrijf dat nadenkt over concepten, dat het bedrijfslogo weloverwogen is ontwikkeld. De gebogen X-en vormen een kopje met twee curven die de stoom van thee aangeven. De twee X-en staan tevens voor de X-factor, waarmee het bedrijf aangeeft onderscheidend te werk te gaan.

Het Fairtrade Bio assortiment Tea of Life® heeft inmiddels haar weg gevonden naar diverse ministeries, bedrijven, scholen en instellingen. Master Tea Blender Inra Esram staat met zijn handtekening op de verpakking garant voor alleen de beste 100% natuurlijke ingrediënten.

Het assortiment van Sunleaf® Original Teas draagt het zegel van de Fair-grounds® Foundation. Een ANBI stichting door beide heren opgericht met als doel iets goeds terug te doen voor het land waar ze thee vandaan halen. Verantwoord en duurzaam ondernemen zijn immers vaste kernwaarden binnen Axxent. Van elke kilogram Sunleaf thee gaat € 0,50 naar de Foundation en inmiddels zijn er vijf mooie kinderdagverblijven gebouwd in Sri Lanka waar de kinderen van theepluksters een veilig en schoon onderkomen hebben.

Revolutionaire introductie van de nieuwe kruidenlijn Thee Van Oordt® in 2016.

De introductie van de nieuwe kruidenlijn Thee Van Oordt® in 2016 is naar eigen zeggen revolutionair. Niet alleen vanwege de uitgekiende verpakking en biologische kwaliteiten, maar vooral de frisheid waarmee een merk uit 1834 nieuw leven wordt ingeblazen.

Axxent levert niet alleen eigen merken, maar verzorgt voor een groot aantal retailers, koffiebranders en groothandels ook het private label thee. Daarbij wordt Partnership met een hoofdletter P geschreven en staat de verbinding tussen oorsprong, klant en consument centraal.  Daarmee is de T Connexxion een feit.

Na overnames eind 2012 van Arcus en Thee Van Oordt in 2015 gaat het bedrijf vol vertrouwen en slagvaardig de toekomst tegemoet, waarbij het credo ‘wij denken in generaties en niet in kwartalen’ een wezenlijk onderdeel is van het gedachtengoed. 

Ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum worden diverse unieke producten geïntroduceerd en wordt op gepaste wijze met relaties stilgestaan bij dit heuglijke feit.

http://www.masters-in-tea.com/

————————————————————————————————-

Creatieve TEKSTSCHRIJVER of Professionele BLOGGER nodig? www.dibebo.nl

[email protected][email protected]  

————————- DIBEBO logo

Lees ook:THEE & HORECA Met de Honey Spoon is knoeien met honing in de horeca verleden tijd
Lees ook:THEE & INTRODUCTIES Met het vernieuwde PLUS theeassortiment is er nu een verantwoorde keuze voor iedereen
Lees ook:LOSSE THEE OP HET WERK Senza Tea introduceert oplossingen voor gebruik van losse thee op kantoor
Lees ook:Hoogste baas Schultz van Starbucks: ‘Thee is de nieuwe koffie’
Lees ook:THEE & INTRODUCTIES Introductie nieuw theemerk in Nederland: Newby Teas

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.